Goedkoop en veilig
bellen, via internet

VoIP staat voor ‘Voice over IP’. Het wordt ook wel IP-telefonie genoemd. Het is eigenlijk niets anders dan ’bellen via het internet’. Het belangrijkste verschil tussen normale telefonie en VoIP is dat u geen analoge (PTSN) of digitale (ISDN) telefoonlijn nodig heeft. Daarnaast kunt u met behulp van VoIP niet alleen geluid, maar ook andere vormen van data verzenden.
Denk bijvoorbeeld aan een fax of e-mail.

VoIP: hoe gaat het in zijn werk?

Kiest u voor VoIP, dan maken wij een VoIP-account voor u aan. Dit is een registratie op ons platform. Wanneer uw nummer gebeld wordt, herkent ons platform de registratie en wordt de oproep doorgeschakeld naar uw eigen telefoon. U kiest zelf of u de telefoontjes op uw vaste of mobiele telefoon wilt ontvangen. Ook kunt u ervoor kiezen een nieuw telefoonnummer aan te maken.

In beide gevallen loopt uw VoIP-telefonie via het netwerk van KPN. U betaalt echter maar een fractie van wat u zou betalen voor een reguliere KPN-telefoonverbinding.

IT-beheer

Nieuw nummer of porteren?

Wilt u een nieuw telefoonnummer?
Wij leveren regionale en landelijke telefoonnummers.
Wilt u liever dat uw bestaande telefoonnummer gebruikt wordt voor de VoIP-verbinding?
Die tweede optie noemen we porteren.

De voor- en nadelen van VoIP

De voordelen

De kosten. Doordat VoIP efficiënt gebruikmaakt van de beschikbare bandbreedte, zijn de kosten vergeleken met traditionele koperverbindingen een stuk lager.

Samenwerken. VoIP leent zich uitstekend als oplossing voor Unified Communications, waarmee allerlei vormen van communicatie (spraak, fax, voicemail, e-mail en videovergaderen) gebundeld kunnen worden aangeboden op 1 apparaat.

Veiligheid. De verbinding kan versleuteld worden, wat afluisteren bemoeilijkt. In tegenstelling tot telefooncentrales kunnen VoIP-switches hierbij gebruikmaken van reguliere commodity hardware, wat ook nog eens aanzienlijk kan schelen in de kosten.

De nadelen

Een goed geconfigureerde, versleutelde verbinding is essentieel voor veilig dataverkeer via VoIP. Uw VoIP-verbinding is namelijk net zo betrouwbaar als uw internetverbinding; het is namelijk deze verbinding via welke VoIP functioneert.

Wilt u zeker weten dat uw informatie goed beveiligd is, dan dient u dus te zorgen voor een goede QoS (Quality of Service). Dit is de manier waarop datapakketten verwerkt en verstuurd worden.

Dit hoeft uiteraard geen nadeel te vormen. Als u IT Beheer Nederland inschakelt voor de installatie van uw VoIP-verbinding, dan weet u zeker dat deze optimaal geconfigureerd is en uw gegevens niet in verkeerde handen komen.

VoIP, wat kost dat?

SIP-account (per stuk)

€ 2,50 (per maand)

Nieuw telefoonnummer (per stuk)

€ 2,50 (per maand)

Telefoonnummer porteren (per stuk)

€ 15,00 (eenmalig)

Fax2Email

€ 2,50 (per maand)

Hosted VoIP Xelion-licentie (per gebruiker of toestel)

€ 8,00 (per maand)

VoIP, wat kost dat?

SIP-account (per stuk)

€ 2,50 (p/mnd)

Nieuw telefoonnummer (per stuk)

€ 2,50 (p/mnd)

Telefoonnummer porteren (per stuk)

€ 15,00 (eenmalig)

Fax2Email

€ 2,50 (p/mnd)

Hosted VoIP Xelion-licentie (per gebruiker of toestel)

€ 8,00 (p/mnd)